söndag 9 november 2008

lean on me

Konfa.helg, biskopsvisitation, medverkan i gudstjänst, Popcorn konsert - det är bara några av sakerna denna helgen har innefattat. Detta innebar en enorm stress vilket gjorde att jag inte mådde så bra igår kväll, då jag skulle på 20-årskalas. attans! Jag som sett fram emot det.

Gårdagens Popcorn konsert var något alldeles extra. Anne-Sophie, Lisa, Viktor, Vanja, Anton, Johan och alla ni andra var suveräna! Var där med fint sällskap i form av Robin och Heléne. Gästartisten Mikael Rickfors var mycket bättre än vad jag hade räknat med. En av låtarna han framförde var Bill Withers (jag har för mig att det var han) Lean on me, den fastnade jag för direkt. Hade aldrig hört låten innan, men jag var bara tvungen att luta mig över till Robin, viska i hans öra och säga att låten var riktigt, riktigt bra, och han höll med mig!

Idag medverkade Worship Gospel (kören jag är med i) i dagens gudstjänst i Åmål. Det var en sammanlyst gudstjänst mellan alla församlingar i Åmåls pastorat eftersom vi hade äran att få besök/medverkan av biskop Esbjörn Hagberg. Det var ovanligt många som var på gudstjänt i Åmål idag. Trevligt var det, och vilket kyrkkaffe vi hade fixat. Härligt confirmed!
Med både kör och biskop medverkande var det självklart med ingång i form av processionståg. När vi stod längst ner i kyrkan innan det var dags att gå in såg vi biskopen komma ut från sakristian, iförd sin härligt typiska biskopsklädsel med stav och allt, sa jag "Åh va snygg han är!" - jag menade inte på något sätt att jag tyckte att han är snygg. Han är trots allt inte riktigt i min ålder! Jag pratade mer om kläderna. En av de damer som stod bredvid mig kollar på mig, skrattar och säger "Ooo ja han är en stilig karl.". Då gick det upp för mig - jag är omringad av damer som är i hans ålder, lite yngre, och faktiskt skulle kunna tycka på fullaste allvar att han är snygg. Där fick jag genast igång ett samtal mellan ett x-antal damer i åldern 45-50 där de pratade om hur stilig och elegant biskopen i Karlstad Stift är. Bra jobbat Rebecca!

Vi unga ledare i Åmål hade ordnat ett utomordentligt fint kyrkkaffe efteråt. Efter att jag, och många fler fördelat och sett till att alla fått varsin smörgås fick vi äntligen något att äta vi också. vi letade platser och jag och Victoria hittade två lediga platser vid biskopens bord. Han var riktigt trevlig, tyvärr så utbytte vi inte så många ord. Jag pratade mer med hans medföljare och biskopsadjunkt Kajsa. Hon var också riktigt trevlig. Hon berömde vårt konfirmandarbete och tycker att vårt upplägg hur dom läser är riktigt bra. Det tackar vi för. Förresten, visste ni att biskopen ska flytta till Åmål när han blir pensionär. Det sa han idag. Och förresten igen, vet ni hur många gånger jag vart nära på att säga påven istället för biskopen? Jaja, flax-flax påve-krax!

4 kommentarer:

. sa...

hahah, xD va kul om du hade sagt påven till honom

Anonym sa...

"Lean on me" är riktigt bra! Sjöng den när jag konfirmerades. Trpkigt att du inte var med på kalaset i lördags, det var roligt (även fast jag nästan somnade i hennes säng :D)

Karolina sa...

Krax krax!
Min mamma (som har Esbjörn som sin "chef") tycker också att han är snygg. PÅ riktigt. Jag tror min far har fått lite konkurens, hehehe!

Erika sa...

Jag fastnade också för Lean on me! :) Har iofs hört den förr, men aldrig lyssnat ordentligt på texten vilket jag gjorde på Popcorn.